Fakturering / Betaling

Draugs regnskap administreres i 24SevenOffice av autorisert regnskapsbyrå iConomy.

Fakturaer til oss sendes draug@ebilag.com. Spørsmål om betaling/faktura sendes post@draug.no

For betaling til oss: Vipps oss på 91454, betal med kort eller be om faktura.

Alle tjenester og produkter skal forhåndsbetales. Se mer i nettbutikken

Bank: Danske Bank ASA
Konto: 8601.51.55789
IBAN: NO54 8601 5155 789
SWIFT: DABANO22

Vilkår Oppdragsutførelse

Kompetanse / egnethet:

  • Draug har som mål å sikre best mulig gjennomføring med rett/relevant kompetanse
  • Kompetanse/egnethet baseres på oppdragsgivers (kundens) beskrivelser og ønsker

Generelt om oppdragsutførelse:

  • Draug utfører oppdrag som ikke krever spesiell fagkompetanse / spesialisering
    (For alt annet må du selv finne den som best kan hjelpe deg med ditt oppdrag)
  • Oppdrag må forhåndsbestilles og forhåndsbetales (unntak for bedriftskunder)
  • Kunde må minimum spesifisere oppdrag, sted, tid, antall timer / personer
  • Utføres så langt det lar seg gjøre iht. oppdragsbeskrivelse
  • Oppdragsgiver er ansvarlig for eventuelle fullmakter, godkjenninger og tillatelser
  • Oppdragsgiver må sørge for nødvendig tilgang, opplæring, utstyr og materiell
  • Ulovlige, uetiske eller sjenerende aktiviteter utføres ikke
  • Løses innenfor avtalt tidsramme (totalt antall timer)
  • Behov for mer tid / større bemanning må forhåndsavtales / forskuddsbetales

Mangler / Reklamasjon:

  • Draug kan avstå fra oppdraget hvis fullstendige beskrivelser/forklaringer mangler
  • Draug kan avstå fra oppdraget hvis nødvendige verktøy eller hjelpemidler mangler
  • Oppdrag som ikke lar seg løse pga. mangler fra kundens side faktureres/betales som normalt
  • Det er oppdragsgivers plikt å informere om egne mangler så raskt som mulig
  • Mangler ved selve utførelsen skal varsles Draug så snart som mulig.

Vilkår Kort / Abonnement

Timekort::

  • Tid spesifisert er maks-tid, og oppdrag/oppgaver kan ikke gå utover dette
  • For utvidelse av tid, kjøp nytt timekort i nettbutikk eller vipps til 91454
  • Bekreftelse på kjøp må forevises til Draug ansatt før evt. forlengelse gis
  • Mistede kort erstattes ikke / Delvis benyttede kort refunderes ikke
  • Ubenyttede kort refunderes mot framvisning av kjøpsbekreftelse/kvittering
  • Kortet (eller koden) er gyldig i 2 år (24 måneder) fra utstedelse
  • Kortet er upersonlig, og gir eieren (den som har kortet) rett til verdien

Klippekort:

  • 1 klipp gir rett til arbeid utført i inntil 60 minutter (1 time)
  • Oppdrag/oppgaver utover 1 time krever bruk av nytt klipp
  • Mistede kort erstattes ikke / Ubenyttede klipp refunderes ikke
  • Kortet er gyldig i 2 år (24 måneder) fra utstedelse
  • Kortet er upersonlig, og gir eieren (den som har kortet) rett til verdien

Abonnement:

  • Dag/tid/sted for oppdrag/oppgaver må forhåndsavtales
  • Abonnent skal – hvis mulig – varsle Draug om evt. endringer og uforutsette hendelser
  • Spesielle krav/ønsker eller kvalifikasjoner skal forhåndsavtalesfaktureres/betales som normalt
  • Ved manglende betaling suspenderes abonnement til betaling skjer
  • Oppdrag/oppgaver og avtaler kansellert som følge av suspensjon erstattes ikke
  • Abonnement er bundet til person eller virksomhet, og kan ikke overdras
  • Abonnement løper til det sies opp skriftlig til post@draug.no

Rabatter:

  • Anbefalinger som gir Draug nye kundeforhold (kjøp/avtale) gir 10 % rabatt
  • Samtidig kjøp av minst 5 time- eller klippekort gir 5 % rabatt